To Nie Twoja Wina, że Nie Wiesz Jak uczyć bhp (chyba, że Popełniasz Te 5 Największych Błędów) - o bhp

bhp warszawa

Kto wykonuje ocenę ryzyka zawodowego

Każde przedsiębiorstwo i zakład pracy musi spełniać odpowiednie wymagania i przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjalna firma działająca w branży BHP zajmuje się świadczeniem wielu usług przydatnych przedsiębiorcom,

To Nie Twoja Wina, że Nie Wiesz Jak uczyć bhp (chyba, że Popełniasz Te 5 Największych Błędów) - o bhp bhp warszawa
na przykład takich, jak szkolenia BHP, audyty bezpieczeństwa czy też wykonanie oceny ryzyka zawodowego. Przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego jest jednym z wielu obowiązków pracodawcy, który wynika z Kodeksu pracy. Właściwe dokonanie precyzyjnej oceny ryzyka zawodowego jest dość istotne, dlatego warto zdać się w tej kwestii na profesjonalistów. Usługa przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego jest świadczona przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników służby BHP. Ocenę ryzyka zawodowego rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu, który dotyczy danego stanowiska pracy, żeby ocena była jak najbardziej skrupulatna i rzetelna. Opracowywanie oceny ryzyka jest wykonywane we współpracy z osobami zarządzającymi pracownikami, co umożliwia dokładne stwierdzenie ryzyka występowania niebezpiecznych sytuacji w miejscu pracy.


Kto pracuje w służbie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Na czym polega audyt bezpieczeństwa

Jedną z usług oferowanych przez firmę BHP jest przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie. Audyt BHP polega na niczym innym, jak na sprawdzeniu czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Samo pojęcie audytu oznacza niezależną ocenę danego systemu lub procesu przez zewnętrzną firmę. Jeśli więc zlecamy wykonanie audytu bezpieczeństwa, oznacza to powierzenie oceny spraw związanych z BHP odpowiedniej firmie. Każdy pracodawca musi stosować się do przepisów BHP wynikających z Kodeksu pracy, ponieważ za ich nieprzestrzeganie mogą grozić pracodawcy różne sankcje. Audyt BHP jest niezwykle przydatną usługą, dzięki której pracodawca dowiaduje się od specjalistów o tym, czy jego firma spełnia odpowiednie wymagania pod względem bezpieczeństwa. Po wykonanym audycie, czyli po ocenie przeprowadzonej przez specjalistę do spraw BHP, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z ewentualnymi uwagami, co należałoby polepszyć w kwestii bezpieczeństwa.


Pracownik służby BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.